Salı, Aralık 03, 2013

KABAKLI HAVUÇ SALATASI

KABAKLI HAVUÇ SALATASI
4-6 Kişilik
Malzemeler
:
  • 3 adet orta boy havuç
  • 1 adet orta boy kabak
  • 8-10 adet ceviz içi
  • 3 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 2 diş sarımsak
  • 3 tepeleme yemek kaşığı süzme yoğurt
  • 1,5 çay kaşığı tuz
  • 1/2 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı kırmızı pul biber
Havuçların ve kabağın kabuklarını soyun. Rendenin büyük kısmıyla rendeleyin.
Bir tencereye koyun ve 2 yemek kaşığı sıvı yağı ekleyin. Ocağa koyun. 
10 dakika kısık ateşte pişirin. Suyunun kalmamasını sağlayın. Pişme süresinin sonunda biraz sulu olduğunu fark ederseniz 1 dakika kadar yüksek ateşte pişirin. Ilımaya bırakın.
Bir kaseye sarımsakları ezin. Yoğurdu ekleyin. Cevizi de katıp karıştırın. 
Ilıyan malzemeyi yoğurda katın. Tuzu ve karabiberi ekleyin. İyice karıştırın. 
Kalan 1 yemek kaşığı sıvı yağı, kırmızı biberle ocakta ısıtın. Salatanın üstüne dökerek süsleyin.

NOT: Kabak ve havucun piştiğinde sulu kalmaması gerekiyor. Ilımaya bıraktığınızda biraz eğik olarak bekletirseniz, suyu kalmışsa bir yerde birikir. Sizde onu dökebilirsiniz.
Ayrıca isterseniz bu salatayı kabak katmadan sadece havuçla da yapabilirsiniz.

4 yorum:

  1. şafaktan hanım yine lezzetli tarifler vermişsin eline saglık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Beğendiğinize sevindim. Elimden geldiğince kolay yapılacak, lezzetli tarifler yapmaya çalışıyorum.

      Sil
  2. merhabalar kişnişotu :) Elleirnize sağlık .Yeni bir blogsunuz sanırım basarılar dilerim Gizemsel Mutfağa da beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginize teşekkür ederim Gizem hanım. Yeni sayılırım. Hobi olarak başladım. Ancak şimdi yeni uğraşımı çok seviyorum ve çok ciddiye alıyorum. Umarım beğenilen, başarılı bloglar arasına girebilirim. Blogunuzu hemen ziyaret edeceğim. Eminim çok güzel bir blogdur. Size de başarılar diliyorum.

      Sil