Çarşamba, Şubat 05, 2014

TAVUK HARÇLI BAGET KIZARTMA

Günümüzde yemek, pasta börek yapmak artık çok daha kolay. Marketlerde  işimizi kolaylaştıracak o kadar çok hazır ürün veya yardımcı ürün var ki adeta büyüleniyor hatta transa geçip hepsinden almak ve yapmak istiyorsunuz.
Geçenlerde kasaptan et alıyorum. Aa baktım orada da bir raf. Her türlü köfte harcı, pane harcı veya baharat karışımı, minik çöp şişler. Dayanamadım bir kaç tane tavuk baget aldım. Yanına da nasıl olduğunu denemek için Green Life markalı tavuk kaplama harcını aldım. Denedim. Toz halinde bir harç. Baharatlarla karışık. O yüzden lezzetli. Evde galeta unu ve değişik baharatlar yok ise bu harcı gördüğünüzde rahatlıkla alıp kullanabilirsiniz. Ben ve eşim beğendik. Kızım da beğendi ancak toz halindeki harçla kızartılmış baget yerine daha çok sevdiği için parçacıklı bir harcı tercih edeceğini de belirtti.
TAVUK HARÇLI BAGET KIZARTMA
3 kişilik
Malzemeler:
  • 6 adet tavuk baget
  • 1 paket Green Life Tavuk Kaplama
  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Kızartmak için sıvı yağ
Tavuk bagetleri yıkayın. Bir tencereye koyun ve üzerini geçecek kadar su ekleyin. 1 tatlı kaşığı tuz katın. Kaynayınca ateşi kısın ve 15 dakika haşlayın.
Bu arada 3 ayrı tabağa unu, hafifçe çırptığınız yumurtayı ve son kaba ise tavuk kaplama harcını koyun.
Haşlanan tavukları sürenin sonunda sudan çıkarın. 
Sırasıyla önce bolca una bulayın. Hafifçe vurarak fazla ununu alın. Sonra yumurtaya bulayın. En son kaplama harcına her yerini bolca bulayın.
Kızartma yağını bir tavaya koyun. Kızınca tavuk bagetleri nar gibi olana kadar kızartın. Kağıt havlu üzerine koyarak fazla yağını alın.
Patates, salata veya pilav veya püre eşliğinde ikram ediniz.
NOT: Bu harçla sadece baget değil kanat, but veya göğüs gibi kısımları da kızartabilirsiniz.  İsterseniz 10 dakika haşlayıp, sonra kızartıp biraz da fırında pişirebilirsiniz. Ben yanına KFC'den etkilenerek küçük ekmekler hazırladım. Tarifini yarın verebileceğim. Siz de ekmeklerden yapıp o şekilde ikram edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder