Perşembe, Ekim 30, 2014

BEŞAMEL SOS

BEŞAMEL SOS TARİFİ / KİŞNİŞ OTU
Bu haftayı soslar haftası ilan edeli bir kaç gün oldu. Haftanın neredeyse sonuna geldik. Güya ben sizlerle bir çok sos ve bunlarla yapacağım tarifler paylaşacaktım. Biraz tembellik biraz dışarıda işlerimin olması ve eve geç gelmem nedeniyle aksamalar oldu. Ama yine de elimden geldiğinde hızlı davranarak size verdiğim sözü tutacağım. Beşamel sos ve Lazanyanın tarifini vereceğim. Bir de Beşamel sos ile yaptığım 2. yemeğim var. Hiç aklımda yokken dün yaptım ve yedik. Çok nefis olmuştu. İnşallah onu da en kısa zamanda yazacağım. Sonrasında da biliyorsunuz tatlı tarifim var. Oo çok işim var. Hemen Beşamel sosun tarifine geçiyorum.
BEŞAMEL SOS TARİFİ 
  • 3 su bardağı süt ( 750 ml)
  • 2 tepeleme yemek kaşığı un (60-65 gram kadar)
  • 2 yemek kaşığı tereyağı (60 gram)
  • 1 silme tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığının ucuyla muskat rendesi (isteğe bağlı)
Tencereye yağı koyun. Eriyince unu ekleyip rengi sararana kadar kavurun.

Sütü ilave edin. Devamli kariştirarak  pişirin. (Karıştırıldığı sürece topaklanma olmayacaktır. Eğer olursa el blendırı ile 1-2 kere karıştırmanız sorunu çözecektir.)
5-6 dakika kaynadıktan sonra tuzunu ve karabiberini ve muskat cevizi rendesini katin.
Beşamel sosunuz hazir.
NOT: Sos hazırlandıktan 5-10 dakika sonra daha da koyulaşıp yoğunlaşıyor. O yüzden sulu gibi düşünmeyin. Yemekte gayet iyi oldu.
Beşamel sosun tarifi çok kolaydır. 1 yemek kaşığı yağ, 1 yemek kaşığı un ve 1 su bardağı süt.
Ben su bardağı olarak 250 ml. olanlardan kullandım. İsterseniz 200 ml olandan kullanıp biraz daha yoğun bir sos hazırlayabilirsiniz. Bu yapacağınız  yemeğe göre yoğunluğu ayarlama açısından size yardımcı olacaktır.
Muskat isteğe bağlıdır. Çoğu zaman evde olmadığından katmadan yapıyorum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder